marți, 20 august 2019

Cât valorează recomandarea unui client?


Dacă întrebăm 100 de manageri, toţi ştiu că dacă aduci un client mulţumit în faţa unor potentiali clienti, şansele să închei cu succes o vânzare cresc substanţial. Aceasta pentru că sunt din start mai sceptici în fața mesajelor de marketing şi advertising, dar mai deschişi în faţa unei persoane care s-a aflat în aceleaşi poziție.

Nu am găsi în limba româna un corespondent pentru customer advocacy, însă cele mai multe surse menţionează “ambasador al brandului”. În esenţă, termenul face trimitere la un client mulţumit care promovează, benevol, asumat şi spontan, experienţa pozitivă avută cu produsele şi serviciile oferite de o anumită companie.

Astfel de recomandări au existat de când lumea, insă Social Media a schimbat fundamental modul de acţiune al ambasadorilor de brand şi a extins canalele de comunicare. Alături de Social Media (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram etc.) printre canale utilizate se află şi e-mailul, site-urile de e-commerce, forum-urile, chat-ul online, dar şi discuţiile (word of mouth). 
De altfel, mai multe studii arată că cca 90% dintre cumpărători sunt influențați şi acordă încredere recomandărilor făcute de persoane pe care le cunosc direct.

Ambasadori de brand avem atât în B2C cât şi în B2B, totuşi în anumite domenii, activitatea de customer advocacy este mai intensă. Topul cuprinde:
  • Restaurante
  • Servicii de înfrumuseţare
  • Servicii medicale
  • Produse pentru casă, birou, grădină
  • Serviciii auto (vânzări de mașini noi şi rulate, ateliere de mecanică, tunning etc.)
  • Comerţ
  • Tehnologie
  • Servicii de entertainment
  • Servicii profesionale (Consultanţă de business, Marketing, Organizare de evenimente etc.)
Poate fi un contabil un customer advocacy ?

Derulată intuitiv un contabil poate deveni cel mai mare avantaj competitiv al companiei tale.
Prin urmare, roagă-l pe contabilul tău să expuna calităţiile serviciilor şi produselor tale.Vorbele bune vor veni de la sine.

Dacă vrei să afli mai multe despre cum promovăm noi strategiile de customer advocacy pentru clienţii noştri contactează unul dintre consultanţii noştri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cât valorează recomandarea unui client?

Dacă întrebăm 100 de manageri, toţi ştiu că dacă aduci un client mulţumit în faţa unor potentiali clienti, şansele să închei cu succes...