Va oferim garantia calitatii pentru serviciile oferite:
RESTITUIREA BANILOR
in primele 2 luni, daca sunteti nemultumit.Preluam documentele. Preluam actele contabile de la sediul dumneavoastra, le prelucram si le inapoiem odata cu toate declaratiile fiscale depuse si situatia contabila completa.

Blog dedicat informarii clientilor Velcont.Surse principale: www.avocatnet.ro , www.contabilul.manager.ro , www.fiscalitate.ro , www.portalcontabilitate.ro , www.cabinetexpert.ro , www.anaf.ro ,presa de specialitate diverse surse din televiziune si presa scrisa.Blogul este administrat de Velcont Expertiza Contabila. O firma de prestari servicii contabile.

Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 23 septembrie 2015

Cun se trateaza o factura primita de la un furnizor aflat in insolventa ?

Insolvenţa este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizează prin insuficienţa fondurilor băneşti disponibile pentru plata datoriilor certe, lichide şi exigibile.

insolvenţa este prezumată ca fiind vădită atunci când debitorul, după 90 de zile de la scadenţă, nu a plătit datoria sa faţă de creditor; prezumţia este relativă;insolvenţa este iminentă atunci când se dovedeşte că debitorul nu va putea plăti la scadenţă datoriile exigibile angajate, cu fondurile băneşti disponibile la data scadenţei;

(temei legal: art. 3 pct.1 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare)

Prevederea conform căreia se aplica taxare inversă “pentru bunurile şi/sau serviciile livrate ori prestate de sau către persoanele pentru care s-a deschis procedura de insolvenţă, cu excepţia bunurilor livrate în cadrul comerţului cu amănuntul” (art. 160 alin. (2) lit. b din Codul fiscal), a fost abrogată prin OUG 109/2009, începând cu 01.01.2010.

Aşadar, factura primită de la un furnizor aflat în insolvenţă se tratează, din punct de vedere fiscal, în mod obişnuit, exercitându-vă integral dreptul de deducere a TVA.

Înregistraţi în jurnalul de cumpărări facturile de achiziţii bunuri şi servicii prin care se justifică efectuarea acestor operaţiuni, conform OMFP nr. 1372/2008 privind organizarea evidenţei în scopul taxei pe valoarea adăugată, conform art. 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.Factura se raportează în decontul de TVA, conform OMFP nr. 94/2008  pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului (300) “Decont de taxă pe valoarea adăugată”.Totodată, factura se va raporta în Declaraţia 394, conform Ordin ANAF nr. 702/2007 privind declararea livrărilor/prestărilor şi achiziţiilor efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului declaraţiei informative privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA.

sursa:http://legestart.ro/tratamentul-fiscal-aplicabil-unei-facturi-primite-de-la-un-furnizor-aflat-in-insolventa/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Două tipuri de gândire

Câteodată mă intreb cum de în aceeași situație oamenii au abordări total diferite. Pot avea un mod de gândire chiar așa de diferit ? De ex...