Va oferim garantia calitatii pentru serviciile oferite:
RESTITUIREA BANILOR
in primele 2 luni, daca sunteti nemultumit.Preluam documentele. Preluam actele contabile de la sediul dumneavoastra, le prelucram si le inapoiem odata cu toate declaratiile fiscale depuse si situatia contabila completa.

Blog dedicat informarii clientilor Velcont.Surse principale: www.avocatnet.ro , www.contabilul.manager.ro , www.fiscalitate.ro , www.portalcontabilitate.ro , www.cabinetexpert.ro , www.anaf.ro ,presa de specialitate diverse surse din televiziune si presa scrisa.Blogul este administrat de Velcont Expertiza Contabila. O firma de prestari servicii contabile.

Faceți căutări pe acest blog

luni, 23 decembrie 2013

Schimbari ale legislatiei fiscale incepand de la 1 ianuarie 2014



 De la 1 ianuarie 2014 vor intra in vigoare o serie de schimbari ale legislatiei fiscale de care e bine sa tinem seama. 

1. Se renunta la declararea bonurilor fiscale in valoare de pana la 100 euro considerate facturi simplificate. Masura e valabila pana la data de 31 decembrie 2014

2. Sistemul de TVA la incasare devine optional 
In Monitorul oficial de joi, 19 decembrie 2013, a fost publicata o modificare foarte importanta a Codului fiscal, prin care sistemul de TVA la incasare devine optional, iar majorarea accizelor prevazuta de OUG nr. 102/2013 pentru benzina si motorina se suspenda pana la 01 aprilie 2014. De asemenea, a mai aparut  legea bugetului de stat pentru anul 2014, dar si modificarea a doua formulare utilizate de notariate in declararea impozitului pe venitul din cedarea imobilelor din patrimoniul persoanei fizice.

3. Schimbari majore care majoreaza semnificativ impozitarea aplicata contribuabililor
La mijlocul lunii noiembre, Guvernul a publicat in Monitorul Oficial Ordonanta prin care se aduc  de  anul viitor modificari foarte importante activitatii financiar- contabile si impozitelor datorate de romani. Schimbarile intra in vigoare de la 1 ianuarie 2014, acestea majorand semnificativ impozitarea aplicata contribuabililor. Documentul modifica si procedura TVA aferenta contribuabililor declarati inactivi, impozitul pe dividende si perioada fiscala la impozitul pe profit, cand contribuabilii opteaza pentru un alt exercitiu financiar decat anul calendaristic.  In plus, se reglementeaza impozitul pe constructii, se majoreaza redeventele miniere si se refomuleaza notiunea de microintreprindere.


4. Se schimba valoarea catorva indicatori foarte importanti, cum ar fi salariul mediu brut pe economie valabil in anul 2014 sau cuantumul ajutorului de deces
In anul 2014, salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat este 2.298 lei.
Cuantumul ajutorului de deces pentru anul 2014 este in suma de 2.298 lei in cazul decesului asiguratului sau pensionarului si 1.149 lei in cazul decesului unui membru de familie al pensionarului sau asiguratului.
Tot pentru anul 2014, valoarea punctului de pensie este de 790,7 lei, iar aceasta valoare va fi corectata ( majorata) cu un indice de 1,07, conform prevederilor din legea pensiilor, ce majoreaza pensiile in functie de salariul mediu.

5. A fost modificata Ordonanta cu privire la insolventa si faliment
In Monitorul oficial de vineri 04 octombrie 2013, a fost publicat un act normativ de mare importanta pentru companii- Ordonanta cu privire la insolventa si faliment. Documentul modifica si plafonul de la care poate fi ceruta deschiderea insolventei impotriva clientilor rai platnici. In esenta, se introduce o procedura noua cu privire la reorganizarea, insolventa si falimentului unui debitor, ocazie cu care se abroga prevederile anterioare. Actul normativ este foarte vast, aici analizand cateva aspecte considerate a fi foarte importante.

6. CASS datorat pentru chirii

Vineri seara Guvernul a publicat in Monitorul Oficial Ordonanta care cuprinde modificarile la Codul Fiscal despre care HotNews.ro a scris pe cand erau sub forma de proiect. Actul normativ adoptat contine doua structuri normative diferite, respectiv: modificarea Codului fiscal privind introducerea contributiei individuale la asigurarile de sanatate pentru persoanele care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor (inchiriere, arendare), precum si implementarea sistemului national de raportare, verificare, monitorizare si control a situatiilor financiare si a bugetelor apartinand institutiilor publice. 
Sa incepem partea din Ordonanta, legata de chirii.
  • Din punctul de vedere al contributiei la asigurarile de sanatate, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor, aceasta se va aplica incepand cu data de 01 ianuarie 2014.
  • Chiar daca la prima vedere pare una dintre cele mai usoare proceduri de plata a contributiei, in forma adoptata trebuie sa se tina cont de natura procedurii de impozitare a venitului, respectiv pentru arenda, implicit se realizeaza procedura stopajului la sursa, situatie ce se va aplica si pentru contributia de sanatate.
  • Practic, pentru aceasta situatie, atat impozitul de 16%, cat si contributia la asigurari de sanatate, vor fi retinute de platitorul de venit din suma datorata proprietarului terenului si va depune declaratia la ANAF ¬ formular 112.
Detalii mai multe, aici.

7. Ordin privind modificarea formularelor 208 si 209 utilizate pentru declararea impozitului la vanzarile de imobile din patrimoniul personal de catre persoanele fizice

La cedarea dreptului de proprietate intre persoane fizice, asupra constructiilor de orice fel si asupra terenurilor, se datoreaza un impozit calculat in functie de perioada de detinere a imobilului, astfel:
a. pentru constructiile de orice fel cu terenurile aferente acestora, precum si pentru terenurile de orice fel fara constructii, dobandite intr-un termen de pana la 3 ani inclusiv:
3% pana la valoarea de 200.000 lei inclusiv;
peste 200.000 lei, 6.000 lei + 2% calculate la valoarea ce depaseste 200.000 lei inclusiv;
b. pentru imobilele descrise la lit. a), dobandite la o data mai mare de 3 ani:
2% pana la valoarea de 200.000 lei inclusiv;
peste 200.000 lei, 4.000 lei + 1% calculat la valoarea ce depaseste 200.000 lei inclusiv.

Impozitul nu se datoreaza pentru urmatoarele cazuri:
a. la dobandirea dreptului de proprietate asupra terenurilor si constructiilor de orice fel, prin reconstituirea dreptului de proprietate in temeiul legilor speciale;
b. la dobandirea dreptului de proprietate cu titlul de donatie intre rude si afini pana la gradul al III-lea inclusiv, precum si intre soti;
c. pentru transmisiunea dreptului de proprietate si a dezmembramintelor acestuia cu titlul de mostenire, daca succesiunea este dezbatuta si finalizata in termen de 2 ani de la data decesului autorului succesiunii.
In cazul nefinalizarii procedurii succesorale in termenul prevazut mai sus, mostenitorii datoreaza un impozit de 1% calculat la valoarea masei succesorale.
In principiu, impozitul se calculeaza de notarul ce autentifica tranzactia si se achita pana pe data de 25 a lunii urmatoare.
Declararea impozitului se efectueaza prin depunerea formularului 208 Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.

Acest formular se completeaza electronic, de catre notarii publici care au obligatia calcularii, incasarii si virarii impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal. 
Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Sunt alte situatii cand persoanele fizice realizeaza venituri din transferul proprietatii bunurilor imobile din patrimoniul personal, in conditiile legii, cand nu realizeaza o tranzactie la notar.
Si in acest caz, se datoreaza impozit, iar obligatia platii si declararii acestuia revine persoanei fizice ce realizeaza venitul.

Plata impozitului si declararea acestuia se efectueaza pana pe data de 25 a lunii urmatoare efectuarii tranzactiei, prin formularul 209 Declaratie privind veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.

Daca se realizeaza venituri din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal din mai multe tranzactii, atunci se depune cate o declaratie pentru fiecare tranzactie.
Se completeaza olograf, in doua exemplare, din care unul ramane la contribuabil. Declaratia se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul postal, prin scrisoare recomandata.
sursa:http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-16268204-cele-mai-importante-modificari-fiscale-vigoare-1-ianuarie-2014.htm
sursa imaginii:http://www.infolegal.ro/files/2011/09/Modificari-legislative.jpeg
.

Două tipuri de gândire

Câteodată mă intreb cum de în aceeași situație oamenii au abordări total diferite. Pot avea un mod de gândire chiar așa de diferit ? De ex...